Pozycjonowanie szerokie

Każdy pozycjoner wie, że w sieci istnieje bardzo duża konkurencja. Codziennie powstają nowe portale, blogi i sklepy internetowe. Pozycjonowanie w pierwszych etapach to głównie rozpoznanie tej konkurencji, chodzi o to żeby sprawdzić jakimi metodami pracują inni oraz o to żeby wybrać odpowiednie frazy kluczowe. Zaczęły pojawiać się nawet specjalne programy które sprawdzają jak reagują popularne wyszukiwarki na dane słowo. Jeżeli nasza strona nie jest zbyt mocno rozbudowana to wystarczy nam wybór kilkunastu może kilkudziesięciu dobrych fraz. Jeśli jednak nasz portal ma większej ambicje to musimy zdecydować się na pozycjonowanie szerokie. W zasadzie niczym się ono nie różni od pozycjonowania zwykłego. Zasadniczą sprawą jest ilość wybieranych fraz, pozycjonowanie szerokie to nawet kilkaset lub kilka tysięcy fraz. Ponadto wybierany frazy nie są takie typowe jak w przypadku pozycjonowania zwykłego. Tutaj stawia się frazy dłuższe i bardziej konkretne. Tak zwane długie ogony mają zapewnić, że trafią do nas bardzo sprecyzowani klienci.