Optymalizacja

Kiedy nasz serwis internetowy jest stosunkowo młody nie mamy żadnych obaw i wiemy, że jeśli chcemy zaistnieć w sieci musimy postawić na skuteczne pozycjonowanie i optymalizacje. Efekty naszych prac nie przychodzą zbyt szybko jednak sukcesywnie osiągamy zamierzone cele. Jeśli jednak nasz serwis ma już jakąś ugruntowaną pozycję to często boimy się go odświeżyć i zoptymalizować ponieważ wydaje nam się, że stracimy uzyskane miejsce na listach wyszukiwarek. Takie rozumowanie nie do końca jest słuszne ponieważ roboty wędrujące po stronach kiedy tylko trafią na nową treść natychmiast się nią zainteresują. Dlatego musimy decydować się nie tylko na pozycjonowanie na określone frazy ale także na optymalizacje. Optymalizacja to głównie ujednolicenie treści całego serwisu, na naszych stronach nie może panować chaos, wszystko musi być spójne i przejrzyste. Linki powinny prowadzić do stron o podobnej tematyce, a frazy kluczowe nie mogą być umieszczane w zbyt dużej ilości. Optymalizacja powinna dotyczyć nie tylko strony głównej ale także nagłówka, podstron i opisu. Pozycjonowanie musi być etyczne i zgodne z ogólnymi zasadami.